Rökfritt i Thailand?

”Rökarnas glödheta semesterparadis” låter rubriken i Aftonbladet Resa. Det är ju rökförbud i många länder på krogar och andra ställen inomhus. Så även i Thailand. Men som beskrivs i artikeln så är det lite si och så med efterlevandet av förbjudet i de södra länderna i Europa.

Tyvärr så gäller det även i Thailand. Jag var i Pattaya på den berömda Blues Factory, en bra bluesbar inomhus. Såna ställen kan bli väldigt rökiga, men så var det inte nu. Rökfritt!!! Bra tycker jag. MEN vid midnatt så kom det plötsligt fram askfat på borden och folk började tända sina cigaretter i snabb takt. Jag frågade en av servitörerna vad som pågick och fick ett konstigt svar: ”Vi har tillstånd för rökning eftermidnatt”

Jag vart mycket förvånad. Vad jag vet så finns det inga undantag. Då gick det upp ett ljus, mutor…Där var det.

Även om man instiftar lagar så är det ju inte säkert att någon efterlever dom. Speciellt när man har med underbetalda poliser att göra.

Länkat Aftonbladet

Detta inlägg publicerades i Uncategorized och märktes , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar