Välkomna till Buriram och min lilla by Ban Samrong

Buriram är en provins i nordöstra Thailand och ligger ca 400 km från Bangkok. Här bor ungefär 1,8 miljoner människor och folk livnär sig först och främst på risodling. Inte omöjligt att just ditt jasminris på just ditt middagsbord kommer här ifrån. I ”min” by Ban Samrong bor det ca 5000 personer om alla är på plats på en gång.
Men då man bara odlar ris här en gång per år åker de flesta arbetsföra till Bangkok området och arbetar mellan skördetiderna. Oftast som daglönare på byggen.
I min blogg kommer jag att skriva om livet på landet, om turism i Thailand, om mina egna erfarenheter och andras. Just nu studerar jag på distans via Stockholm College eller MKFC Stockholms Folkhögskola. http://www.mkfc.se/

Detta inlägg publicerades i Studier, Thailand, Turism och märktes , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Välkomna till Buriram och min lilla by Ban Samrong

  1. Ingalill skriver:

    så trevligt att läsa om ditt liv i Thailand

Lämna en kommentar