Far och flyg

Många mina resor de senaste åren till och från Thailand beställer jag på Oden resor. Inte på webben utan via telefon. De har en bra service och bra betalnings möjligheter. Det brukar bli flygbolaget Ethihad Airways från Förenade Arab Emiraten och Abu Dhabi. Där får jag en om bokningsbar, en gång gratis, fler 100 $, biljett med 30 kg i bagage för mellan 7100-7700 SEK, ett års biljett. Nackdelen är två mellan landningar en i Bryssel och en i Abu Dhabi men personligen tycker jag det är skönt att shoppa och sträcka på benen lite.

Fördelarna, förutom de ovan, är en suverän service ombord, en internationellt blandad besättning där det oftast pratas minst 10 språk, ibland svenska eller något annat nordiskt språk. Men även lite udda som afrikans och swahili. Aldrig några problem med ombokningar via telefon hos varken resebyrån eller flybolaget. Och jag tar alltid med mig 50 kg då jag har sjömansbok.

Priserna på Abu Dhabis flyplats har dock gått upp det senaste året och ligger nu på europeisk nivå i duty free shoppen. De har en ny terminal nu i modern stil och tråkig är bara förnamnet. Om du har tid gå in i den gamla terminalen som har ett tak som ett valv. Den är mycket vackrare. Man får röka på flygplatsen i ett litet bås precis när man kommer in till den nya terminalbyggnaden. Den ligger till höger efter säkerhetskontrollen bredvid toaletterna.

Detta inlägg publicerades i Uncategorized och märktes , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar