Ett hundra tal svenskar strandade i Thailand

Efterspelet av vulkanutbrottet på Island fortsätter på Bangkoks flygplats. Enligt Göteborgs-Postens nätupplaga som skriver om familjen Olofsson från Härryda.

Nu kan jag inte thailands regler när det gäller förseningar m.m. men jag tycker det låter konstigt att de har valt att bo på flygplatsen. De måste väl ha en reseförsäkring? Framför allt när man reser med barn? Är det lättare att bo på flygplatsen än på ett hotell i närheten? Att barnen skulle ha det lättare där än på ett hotell rum har jag svårt att förstå.

Bangkoks flygplats är definitivt inget för barn.

De kom upp från Malaysia för att byta flyg i Bangkok. Varför har de då valt att gå ut ur transitzonen om inte flygbolaget ordnat med hotell och uppehälle?

Nu skriver inte GP om hur de tog sig upp från Malaysia, men det skulle inte förvåna mig om det var med ett annat flygbolag. Något av de lågprisbolag som flyger här i regionen.

Jag har svårt att tycka synd om dem när de själva har valt att bo på golvet i en källare, när det finns andra som inte har något val.

Här kan ni läsa allt om dem: http://www.gp.se/nyheter/varlden/1.357340-familjen-olofsson-sover-pa-bangkoks-flygplats

Detta inlägg publicerades i Uncategorized och märktes , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ett hundra tal svenskar strandade i Thailand

  1. Anneli Mattsson skriver:

    Jag och min familj har precis lyckats ta oss hem med stor möda från Thailand, och jag blir upprörd när jag läser ditt minst sagt okunninga uttalande om vad de borde göra och vad som gäller!

    Här skall du få lite fakta så du kan sluta att sprida dina egna förutfattande meningar på nätet.
    För din info så hjälper inte de Thailändska flygbolagen till med hotell eller mat.

    1. Du tycker det låter konstigt att de har valt att bo på flygplatsen. För att stå på standby-listan då måste alla i familjen vara på plats på flygplatsen tidig morgon samt på kvällen, detta innebär 2st resor till flygplatsen och tillbaka till hotellet igen. Det kostar dels pengar, samt att de måste dra upp barnen okristligt tidigt på morgonen då de skall vara där 7am första gången och tillbringa tid i kösystem, för att sedan åka hem och tillbaka kvällstid för att återigen stå i kö. Trol.vis har du inga egna barn då du tror att ovan alternativ är mest skonsamt för familjen o barnen. Har det slagit dig att om man väljer att bo på flygplatsen i några dgr för att föröska få biljetter hem, då kan detta ge lite mer stabilitet i sömn och flängande?för barnen!

    2. Du skriver att de måste väl ha en reseförsäkring? Framförallt när man reser med barn.

    Du verkar ju inte ha mycket allmänbildning eller ha hängt med i media överhuvudtaget!!! Samt att det är jävligt anklagande att skriva som du gör.
    Tänk vad lätt det är för dig som sitter här hemma och tycka till om andra. Även om man har reseförsäkring som även vi hade så betyder inte det att man får ut något då Force Majeure råder. Trygg-Hans, If och Europeiska har varit de bolag som lämnat lite plåster på såren, alla andra hävdar myndighetsingripande som då är ett undantag i de allra flesta försäkringar. För din info så hade vi 3st olika reseförsäkringar och ingen hjälp för det!! Det kan ju vara så att det är samma för denna familjen, eller hur?!

    Mitt förslag till dig är att du kopplar på hjärnan innan du publicerar ditt okunniga pladder du framstår som en oallmänbildad och oempatsik idiot!
    Du är ett klassiskt exempel på att lyset är tänt, men ingen är hemma!

    • Per Rollemark skriver:

      Vad är du så arg för? Jag skrev inte om din familj.
      Vi har något som kallas för yttrande frihet.
      Jag står för det jag skriver och när man har valt att bli offentlig i Göteborgs-Posten får man tåla att det skrivs om en.
      Jag tycker fortfarande att det är oansvarligt att välja att bo på en flygplats i stället för hotell när man har barn.
      Jag kommer forsätta att skriva om vad jag vill, när jag vill och kommentera vad jag vill.
      För övrigt är jag i Thailand och inte i Sverige och det hade du vetat om du bemödat dig att läsa vidare på min blogg.
      Att kalla folk för massa okvädningar tyder bara på att ni är frustrerade. Ta ut det på GP som skrev om familjen istället.

Lämna en kommentar